יום המוזיאונים הבינלאומי 2022

 

יום המוזיאונים הבינלאומי 2022 | בסימן הכח של המוזיאונים

הגלריה העירונית לאמנות רחובות בשיתוף ICOM איקו"ם – איגוד המוזיאונים

ביום זה יתקיים סיור מודרך בשתי תערוכות בגלריה העירונית לאמנות ובגלריה להדפס אמנותי, ושיח סביב נחיצות התרבות ככלל והאמנות בפרט גם בשעות אפלות: קורונה, מלחמות ומשברים פרטיים.

התערוכות:

"מסעות טולקובסקי בעולמות הפנטזיה" | צבי טולקובסקי, בגלריה העירונית לאמנות

אוצר: חגי שגב

טולקובסקי אמן ומרצה בכיר בבצלאל, שם לימד לאורך יותר מחמישה עשורים. הציג באין-ספור תערוכות במוזיאונים בארץ וברחבי העולם. עשרות שנים של יצירה מתנקזות לכדי תערוכה זו. טולקובסקי יוצר חיבורים וויזואליים על גבי ניירות מעשה ידיו, הנוצרים לכאורה ביד המקרה. הוא אוסף גזרי ניירות, כותרות עיתונים, צילומים ודימויים אחרים מתוך מגזינים, ספרים וחפצים עזובים, שאותם הוא מלקט ברחובות העיר או בסמוך למצבורי חפצים נטושים. מכל אלה הוא מחבר סיפורי פנטזיה המתייחסים למציאות ההיסטורית והעכשווית.

המבט של טולקובסקי מלא הומור, גם כאשר הוא מתייחס לאירועים טרגיים. בכך הוא מזכיר שכל אירוע יכול להתפרש בכיוונים שונים – לעיתים משעשעים, לעיתים עצובים, אבל תמיד במבט הומאני מלא חמלה.

"גדילים" | שושנה גבעון, בגלריה להדפס אמנותי

אוצרת: יעל סונינו-לוי

הדפסיה של שושנה גבעון רבים ומגוונים, הן בנושאים שהיא מעלה והן בטכניקות שבהן היא יוצרת, המשלבות תחריטים, הדפסי רשת ועבודה ידנית.

מקבץ העבודות בתערוכה זו ובכלל מושפע מהמטען התרבותי של האמנית, מאהבתה למלאכות האריגה, הרקמה והצורפות וכן מהמרקם המשפחתי האישי, הדינמי והמורכב.

השפה הייחודית בעבודותיה מחוברת לאימה מצד אחד ולבתה מהצד השני, כאשר היא החולייה המקשרת בניהן. בתערוכה מוצגים הדפסים של דימויי לב, העוסקים בהיבטים אורגניים-ביולוגיים וצורניים של הגוף והלב ומסמלים עבורה את הקשר הבן דורי.

19.5 | יום ה' | 10:00 | הגלריה העירונית לאמנות, בית התרבות ע"ש סמילנסקי, רח' גולדין 2

משך הסיור + שיח: שעה וחצי

עלות סמלית: 10 ₪ למשתתף | מספר המקומות מוגבל

לפרטים נוספים: 08-9390390 שלוחה 3